Repertorium

Postacie

Dane podstawowe

Crystal

Użytkownik
Dahlien
Imię
Crystal
Przydomek
Płochliwa
Rasa
hybryda
Wiek
21
Profesja
Krysztalnik

Wygląd zewnętrzny

Crystal to hybryda niziołki i myszy - ma białe futerko na ciele, zielone oczy i duże okrągłe mysie uszka. Najczęściej prezentuje się jako smukła istotka niewielkich rozmiarów, ludziom sięga nie wyżej jak do kolan. Mimo, iż nie musi nosić ubrań w miastach najczęściej ma na sobie czarne leginsy i białobłękitną tunikę, zaś na ramionach czerwony płaszczyk z kapturem. Przez ramię na skos ciała nosi przerzuconą torbę z różnościami. Butów nie nosi, jej łapki są wyjątkowo wytrzymałe. Z uwagi na mysie geny nie mogło też w jej wyglądzie zabraknąć najważniejszego elementu - długiego chudego ogonka.

Dane szczegółowe

Usposobienie

Jej charakter zmienia się za każdym razem, gdy zmienia postać. Najczęściej jednak można ją określić mianem przesadnie ostrożnej i płochliwej. Nawet jeśli ma rację nie będzie nadto bronić swego zdania, preferując odpuszczenie potyczki - nawet słownej. Od problemów woli uciec, niż się z nimi zmierzyć. Zdecydowanie nie przywodzi na myśl pewnego siebie wojownika czy przebiegłego handlarza. Chętnie pomaga, lecz przez jej prostolinijność i naiwność inni często to wykorzystują. Jedyna sytuacja, kiedy wychodzi na wierzch jej dominująca strona to moment zdobywania lub obróbki kryształów - tutaj nie ma sobie równych. Wiele magicznych narzędzi z zaklętymi kamieniami to jej dzieło, a te najrzadsze często pozyskuje samodzielnie.

Pragnienia i obawy

Przede wszystkim marzy o spokojnym, bezpiecznym życiu w małej chatce nieopodal lasu, gdzie miałaby swoją pracownię, spiżarkę oraz wieeeeelki zapas sera. Co jak co, ale do sera to ma słabość.
Boi się uwięzienia, bycia ograniczoną w jakiś sposób. Klatki wzbudzają w niej paniczny strach, który ledwo może kontrolować. Podróż drogą wodną jest dla niej ostatecznością. Umie pływać, ale nie czuje się komfortowo na statku.

Umiejętności

- Dusza bestii - może przemienić się w swoje alterego: zwykłą białą myszkę, w której zachowuje swoją świadomość, wielkiego szczurzego oskrzydlonego potwora, który głównie kieruje się dzikim instynktem albo w myszołaczkę wielkości dorosłej kobiety z czerwonymi oczami - istotę o dużej inteligencji i sprycie. Przemiana często wynika z silnej potrzeby niż chęci, a po powrocie do swojej oryginalnej postaci dziewczę niewiele z tego pamięta.
- Przyspieszona regeneracja - jej rany nie znikają w mgnieniu oka, lecz drobne skaleczenie zaleczy się w ciągu dnia, a poważniejsze obrażenia potrzebują maksymalnie tygodnia czasu.
- Wyczulone zmysły - z uwagi na swoją zwierzęcą domieszkę słyszy, widzi i czuje o wiele wyraźniej niż ludzie. Jej poczucie równowagi też jest o wiele większe dzięki ogonowi.
- Zwinna i szybka - jak to myszka.
- Krysztalnik - zdobywa i obrania kamienie szlachetne, które potem służą jako element drogich biżuterii lub magicznych insygniów
- Podstawy alchemii - jest w stanie stworzyć proste mikstury lecznicze, odporności na różne aspekty i oczywiście zmieniać właściwości różnych materiałów.
- Odporność na trucizny i żelazny żołądek - może zjeść praktycznie wszystko, ale największą miłością darzy ser.

Ekwipunek

Zaklęta torba bez dna, która skrywa tunel czasoprzestrzenny do jej zapasów w norce, dzięki czemu wszystkie swoje dobra ma zawsze pod ręką. Wyglądem nie przypomina nic specjalnego - jest prostokątna z długim pasem do przewieszenia jej przez tułów. Torba posiada na sobie dodatkowo czar przyciągania, więc zawsze będzie w pobliżu Crystal nawet gdy ta się przemieni.
Najczęściej wyciąga z niej przedmioty codziennego użytku, podróżne garnuszki, suszone jedzenie oraz inne elementy podróżne. Z leków będzie to również słoiczek z maścią przeciwbólową, środek na oparzenia oraz fiolki miksturek leczących.
Z rzeczy nietypowych są tam również dwa pudełka z narzędziami. Pierwsze z nich dotyczy pracy krysztalnika i pełne jest dłut, młotów, młoteczków, szpil, pędzelków i polerek. Drugie zawiera podłużne fiolki, suszone zioła oraz dziwnego rodzaju proszki - zestaw początkującego alchemika.

Inne

- Może zmienić postać, a wraz z tym swój charakter. Po powrocie do standardowego wyglądu niewiele pamięta.
- Przez niegdysiejsze eksperymenty na niej w sytuacjach stresowych dla dziewczyny dookoła dzieją się różne niewielkie niekontrolowane incydenty magiczne.
- Boi się klatek i zniewolenia.
- Uwielbia ser! Serniczek też.
- Lubi błyskotki we wszelkiej postaci.

Historia

Wygląd codzienny | Wygląd myszki | Wygląd bestii | Wygląd myszołaczki




Nie pamięta swojego dzieciństwa, lecz na pewno nie było usłane płatkami róż. Jej pierwsze wspomnienie to ból, strach i kraty, przez które patrzyła na pomieszczenie pełne metalowych narzędzi skrytych w półmroku. Nie potrafiła wtedy jeszcze mówić, lecz przysłuchując się rozmowom innych istot w końcu nauczyła się wspólnego języka, co było jej największym sekretem w tamtym czasie. Pamiętała, jak przypinano ją pasami do zimnego blatu stołu, a potem był już tylko ból i czerwona mgła przed oczami. Wiedziała, że pewnego razu taka sytuacja skończyła się krzykiem, lecz wyjątkowo to nie ona krzyczała.

Kolejne wspomnienie to kołysanie. Ciągłe i mocno uciążliwe, od którego było jej niedobrze. Mimo, że nie jadła wtedy za dużo każdy kęs skradzionego jedzenia znajdował ucieczkę z zagłodzonego wtedy żołądka. Kiedy w końcu statek dobił do portu okazało się, że znalazła się w Nimnaros. Nie wiedząc skąd pochodzi, jak się nazywa ani co potrafi ledwo przeżyła na ulicach miasta.

Zapewne gdyby nie nauczyła się rozumieć mowy ludzi na tym etapie byłaby stracona, ale udało jej się znaleźć starca, który wziął ją pod swój dach. Mawiał coś o tym, że jej krew została skażona, jednak wierzy, że ta jest wystarczająco silna, żeby z tym żyć. Pokazał jej całą masę rzeczy, a kiedy obserwowała jak wytwarza mikstury zapragnęła wiedzieć jeszcze więcej. Mężczyzna nauczył ją podstaw alchemii, śmiał się razem z nią i obwiązywał bandażem kolano, gdy się przewróciła. To on również nadał jej imię wywodzące się od pierwszej rzeczy, która przyniosła na jej twarz uśmiech - przepięknie mieniących się kryształów.

Odkąd jej przybrany ojciec zmarł nie miała lekko w życiu, lecz potrafiła sobie już w tym świecie poradzić. Ludzie nie patrzyli na nią przychylnie, dlatego mieszkała w piwnicy w jednym z rozpadających się budynków w centrum miasta. Miała pieniądze, nie obnosiła się z nimi cały swój dobytek nosząc w zaklętej torbie - jedynej pamiątce po starym alchemiku. Jako krysztalnik pracowała pod pseudonimem, więc niewielu kojarzyło ją z mistrzowsko obrobionymi kamieniami szlachetnymi. Miała swoich sprawdzonych kupców, potężnych magów, wpływowych handlarzy i poszukiwaczy przygód - przyjaciół jej wybawiciela. Nie wiedziała tego, lecz każdy z nich w możliwy dla siebie sposób chronił ją zgodnie z ostatnią wolą alchemika, pozostając jednak niezauważonym.

Samodzielne życie Crystal nie jest lekkie. Odkąd dom, w którym wcześniej mieszkała z alchemikiem runął musiała znaleźć inne miejsce. Całe szczęście, że niegdyś bardzo lubiła bawić się w opuszczonej kopalni kryształów pod miastem. Było to miejsce wyeksploatowane według człowieka, jednak dzięki swoim rozmiarom oraz mysiej zręczności potrafiła znaleźć w trudno dostępnych miejscach pozostałości drogich kamieni. Plusem kopalni był fakt, że wejście dawno się już zawaliło i nikt o posturze dorosłego człowieka nie miał szans się tu dostać, jeśli wcześniej nie oczyścił zwałowiska kamieni. To właśnie z jednym z tych głębokich tuneli, gdzie zrobiła sobie swoją norkę łączył się tunel czasoprzestrzenny w torbie dziewczyny, dzięki czemu miała stały dostęp do wszystkich posiadanych rzeczy.

Dukkha

Wygląd

Niewiele się różni od swojego fizycznego wyglądu, acz bliżej jej do zwierzęcia niż człowieka. Od klasycznej białej myszki charakteryzuje ją dwunożna postawa, a w jej futerku poprzelatane są diamentowe włoski.

Symbol

Niewielka biała myszka o kryształowym ogonie i diamentowych pazurkach.